Första skoldagen

Har varit en usel bloggare idag, förlåt men jag lever ! Drog iväg till skolan idag vi 8 för hade upprop vid 9. Det gick bra & sedan väntade engelska i 1.5. Lunch & sedan engelska igen i 1.5 h. Vid 15 slutade min dag & vi handlade & drog sedan hemåt.

Engelskan ska väl gå bra, har ton med grammatik, verkar som hon bara kommer köra grammatik och det tackar jag för. Är väldigt dålig på att skriva korrekt engelska och inför nationella ska man väl behärska det så för mig är det kanon. Tycker inte alls hon är sträng så, lite överklass kanske bara. Fick ett tjockt häfte med grammatik som vi ska fixa denna veckan. Tyckte dock hon var snäll att jag får munta min engelska den 29/4, annars hade jag inte kunnat åka hem över valborg och det vill jag verkligen ! Men förstår verkligen inte hur man ska kunna fixa en 100 poängskurs på 1.5 vecka, intensivt verkligen !

Väl hemma gjorde vi ärende på stan, hämtade ut min tågbiljett, köpte kort, mm. Lagade pastagryta med spagetthi till mig & Gry och nu fick jag min första "lediga" stund av dagen. Ska sätta igång med engelska grammtik, sedan all realia som ska läras in också. Får väl ett G i denna kursen men ska verkligen kämpa för ett VG, chansen finns ju faktiskt. Tänka positivt som sagt. På torsdag blir de förmodligen munta i rättskunskap, hoppas på MVG. plugga plugga !

Imorgon är det en lång dag så vi har fixat matlådor, blir dyrt att äta där hela tiden. Börjar vid 9 & har sista lektionen till 18. Men på en håltimme ska jag gymma med Martin, så imorgon ska vi köpa gymkort & busskort. 1000 kr åt skogen men men.


Nehe, nu ska jag sätta igång med realian, grammatiken och måste även få in lite rättskunskap i huvudet.

Glad jag blir att ni kommenterar :)

later.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0