ÄNTLIGEN

det känns faktiskt väldigt bra nu, 1/4 fjärdel av stenen som sitter på mitt hjärta har börjat försvinna & det känns verkligen kanon.

Tittade lite på utbildningar & kurser idag på distans, finns verkligen inte mycket utbildningar på distans men många kurser. Har hittat cirka tusen jag vill gå men kan inte riktigt bestämma mig, jag vill ju bli allt men såklart så kan man icke de. Men sedan kollade jag lite & hittade en lärarutbildning på distans. Högskolan i Dalarna har det, närmare bestämt i Falun. Det kändes så sjukt bra verkligen så det har jag sökt, har inriktning på religion först sedan väljer man till. Nu gäller det bara att hålla tummarna till att det kommer funka, att jag kommer in. Utbildningen är på 4.5 år, men distans. Jag slipper ta studielån & flytta. Visst hade jag kunnat plugga de i Kalmar men hatar bussen osv. När jag läste på gymnasiet läste jag delvis vissa kurser på distans för KORR är ett sådant gymnasium. Trivs jag inte med det så kan man sedan bli förflyttad till Kalmar, har kollat upp de också.


Hade funderingar på lärare först men så skulle såklart folk lägga sig i & höja fingret att det inte är ngt bra yrke osv. De finns inga jobb osv osv. Dock har jag tänkt igenom detta mycket, jag hade kunnat läst en treårig ekonomiutbildning bara för att det är bra liksom. Verkligen inget jag tkr är roligt men bara för sakens skull, de vill jag inte! Livet är mitt & jag väljer vad jag vill bli & göra. Så ni som inte tkr om detta, svälj er stolthet & klappa mig på ryggen ist & ge mig uppmuntran. Jag är verkligen säker på att det kommer bli sjukt tufft jobb, det sticker jag inte under stolen med. Dock är det ngt jag verkligen vill långt inne nu, så uppmuntra mig ist (Y)

Igår kändes allt skit men idag börjar det bli bättre, nu gäller det att vara stark & tro på sig själv så ska allt nog bli toppen ska ni se. Bara folk tror & litar på en så kan man komma långt här i världen.


Nehe, nu ska jag ner & ringa morfar som ringde mig innan idag. Skickade ett sms till de igår så han undrade nog vilken galning det var som skickade :)



det känns bra nu


PUSSSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0