bekännande


Puhhh, nu är snart tisdagen över & det tackar jag för! Vill ha onsdag för då är vi mitt i veckan & sedan blir de snart helg igen goooshh så skönt :) Imorgon ska jag även kolla på Färjestaden V.S Flyers med Ews & hennes mammi & syster även min lillsis ska med in. Hoppas jag får bilen imorgon så vi kan ta den in. Sedan blir det att även hämta mina glasögon som har kommit, byta mammas julstjärna som var sönder & förhoppningsvis köpa nya löpardojjor.


På tal om rubriken då kanske. Jag har länge varit missnöjd med "hur jag ser ut" som många tjejer också sannerligen är. Man tycker man har för mkt fett här & för mkt där osv. Det största komplexet för oss tjejer är nog mage, lår & bröst. Under sommaren tränade jag ganska hårt & man såg verklien skillnad runt bal + studenten var jag smalare än någonsin & visst då var jag icke smal men 5-6 kg lättare iaf. Men sedan kom hösten & man slutade med de där långlöpningarna för innebandyn började osv. De blir liksom att springa i en hall med en klubba & boll, de ger verkligen inte samma resultat som när man springer cirka 7 km. När jag sedan slutade med de gick jag även upp & visst jag ska nog inte bara skylla på de utan ganska onyttig mat osv har ställt till de också. Men jag skummade igenom Blondinbellas blogg idag & hon skriver att man ska vara stolt & nöjd över sig själv osv till de tjejer som har dålig självkänsla. Visst jag håller med att man ska vara nöjd osv över sig själv men jag anser nog lite också att känner man sig "tjock & ful" så kan man faktiskt göra ngt åt de. Träning är alltid ett första bra alternativ, lite lugnt & sansat men ändå en liten början till ett bättre & nytt liv. Jag tog tag i mitt liv idag, har länge känt mig ledsen & så över de men de går tusan inte att tycka synd om sig själv när man inte gör ngt åt de.
Usch, vilken liten feminist eller ngt i den stilen jag vart nu men men.

Inom varje individ, människa, person så finns det en underbar personlighet & själ.
glöm aldrig det.


Så idag köpte jag gymkort & körde lite styrka med Ews. Var även ute nu & sprang intervallöpning i cirkus 5 km. Var riktigt trögt & segt men ska jag klara 2.1 mil i maj så är det nog dags att dra igång på allvar.


nehe, nu ska jag göra en sallad & fixa en kycklingsbit tills imorgon samt invänta mammi & pappi så jag får se mammas nya bil :)


PUSSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0