Arbetslivet


idag har jag varit händig, jobbade med mamma 2 h & sedan lagade sis & jag mat dock måste jag erkänna att sis gjorde mest! kollade film & åt glass med jordgubbar till efterrätt, de var riktigt mumma. Tog även ner flaggstången idag & tvättade rent den, vart ju helt grön längst ner så de var välbehövligt. En liten rolig sak idag som jag fick höra var att folk tror jag är pedant och är rädd att få lite skit under naglarna. sådan är jag absolut inte! Blev chockad när han sa de, jag hjälper väldigt mycket till hemma, effektiv på arbetet och är inte alls rädd för att ta i! Så godegud vad folk kan få en om bakfoten, när jag är hemma så går jag mest runt i "jobbkläder" & nästan aldrig jeans & ngn snygg tröja. Klär bara upp mig om de är party eller om jag ska inåt stan, så tji fick han!


nu ikväll vart jag ute på en 2 h långpromenad med sis & lånevovven Emma, de var grymt skönt. Så har preics duschat och ska snart krypa till sängs. Rubriken är en varning om jag nu kan kalla det så, imorgon börjar arbetslivet & klockan ringer vid 06.30, shiit alltså. Jag har två jobb i sommar så det kommer bli mcyekt jobb, men vill jobba så jag kan spara en hel lön nästan hade jag tänkt. Dock ska jag försöka hinna leva & ha roligt också ;) Så jag kommer inte kunna skriva mkt i bloggen i veckan för den kmr se ut såhär:

Måndag: Jobb 8-15, förbi 2 studenter & hoppas på lite mat hos en av dem ;) hihi. Träning i Kalmar på kvällen & det ryktas om utgång, jag håller mig nog dock hemma.


Tisdag: Jobb först 6-12 & sedan 13-20. Förbi studenten Nina & ge lite stuff.

Onsdag: Jobb 05.00- 11. " student-driver", ska köra en student dock kan jag inte säga vem ifall den personen läser bloggen. Träning i Kalmar på kvällen & förhoppningsvis utgång. Liza vännen tar studenten också :)

Torsdag: Jobb 10-20 & sedan blir de sängen ;) Ska försöka hinna förbi arbetsförmedlingen också & även kolla vilket fack man ska gå med i. börjar ju blir riktigt vuxen ;)

Fredag: Jobb 7-13 & sedan även 14-20.

Så ni kan förstå att min vecka kommer vara grymt mycket jobb, men det är de väl värt när pengarna kommer. Att parallella två jobb är inte lätt men jag ska försöka klara det så gott jag kan, så ni får ha förstående med att jag kommer vara lite "off" vissa veckor pga mycket jobb. Dock ser jag framåt midsommar i Kalmar med innebandybabsen & sedan är V. 32 då vi drar utomlands. Det måste verkligen bli av bruds, det som gör att jag kan jobba så hårt i sommar för jag har något att se framemot!

En annan liten parantes är att sis & jag bokade campingsplats i Bergkvara till Dalskär, bokade 17-19 juli så jäkla gutt ska de bli :) Behöver man inte tänka på skjuts & liknande. PARTY! Synd bara att innebandybabsen drar te sth samma helg men men.
¨
nehe, nu blir de sängen så man är utvilad till arbetslivet som börjar imorgon.

WELCOME TO BUSINESS MALIN!

puss&kram


Kommentarer
Postat av: Julia

UTGÅNG MÅNDAG! 17-19 juli är man ledig! WOOHOOO!

2009-06-07 @ 23:06:03
Postat av: jeili

Hej. Vad är det för jobba du har? Nyfiken. :)

Kram

2009-06-08 @ 09:58:53
URL: http://jeili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0