Jobb, innebandy

Jobbade mellan 17-20, blir alltid så superglad när jag jobbar för nästan alla kunderna är så supertrevliga så man kan inget annat än att bli glad och vara trevlig. Glad för att jag jobbar i en relativ liten butik faktiskt, för man vet vilka alla är nästan och det är alltid trevligt när de äldre stammisarna kommer bara för att få prata med mig. Sedan frågar de i slutet när jag jobbar nästa gång, för då kommer de tillbaka och vi får våran pratstund igen. Det är så trevligt tycker jag och jag är nog 100 säker på att de tycker det är ännu mer roligare. Så kommer nog sakna jobbet lite när jag är borta 1.5 månad. Dock när jag kommer tillbaka är sommaren här, tyskarna, turisterna och alla golfmänniskorna kommer då och det är så fantastiskt roligt tycker jag. Sommaren är de bästa med hela jobbet då man får träffa så mycket nytt folk :) Fick även mitt lönebesked idag så det förgyllde mig något enormt, dock insåg jag vilken slösare jag är. Ska inte ens säga hur mycket jag tjänat på dessa tre månaderna och jag har brännt upp allt och till råga på allt bor jag fortfarande hemma. Det är verkligen en skam, dags att hitta spara Malin långt långt inne i själen. Dock var de en rolig sak som hände idag. Det kom in en tjej på cirka 15 år och vår konversation lät såhär:
M: Hej
Tjejen: Har ni kondomer?
M: Nej, det har vi inte.
Tjejen: Är de slut?
M: Nej
Tjejen: vart är de då?
M: Vi säljer inte sådant
Tjejen står som ett frågetecken och sedan säger hon
Men har ni några slitztidningar då?
M: Nej, faktiskt inte
Tjejen: då vill jag inget ha
M: Okej, välkommen tillbaka

Jag var verkligen tvungen att försöka hålla mig, dock är det kanske inte så roligt men ni skulle sett hennes min när jag sa att vi inte sålde kondomer överhuvudtaget. haha.

Kollade nyss på Falun-Warberg, hann hem till slutet av 2:a så fick se hela 3:de. Vilken match, nerver, enorma målvaktsräddningar, billiga utvisningar, mkt tabbar, snygga mål, jämnt osv. allt som jag tycker en match ska innehålla så den var verkligen sevärd. Såg S.Nilssons mål också, sicket skott den killen har alltså! Dags att börja öva Malin, kommer nog ta ett tag att få den styrkan han har alltså och jag kommer inte ens lyckas. Men grym är han, dock hejade jag på Warberg så de sög men men. De hämtade jäkla upp ett underläge, det som är roligt med ib att det kan svänga så otroligt fort. Men Warberg är grymt starka i tredje så det var verkligen roligt att se :)

Nu ska jag krypa till sängs, kommer inte somna förrän midnatt men ska verkligen försöka. Hoppas att scrubs kommer på TV 6, försöker alltid se på det programmet nu. Jäkligt roligt faktiskt, klockrena är de. Imorgon ringer klockan tidigt för har ett ärende vid 8, uscha.

God natt

Kramar

Er M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0