gammal & tjock..?


När man har börjat använda bälte i bussen, har man blivit gammal då? Nja, mest förståndig vill jag nog kalla det. Sett 2 olyckor idag & i båda var det bussar involverade med personbilar. Bälte kan rädda så mycket så jag tror att jag i fortsättningen ska använda det, en billig livsförsäkring helt enkelt. Sedan att chaffisarna här nere kör som galningar & har typ ingen hänsyns till någon gör inte saken så mycket bättre heller så. Använder ALLTID bälte när jag kör bil så, dags att bli mer förståndig & använda det på bussen också. Tänk på det! En annan sak som fascinerade mig idag på väg hem var att busschaffisen körde eco-driving & de är första gången jag varit med om de. GO FOR IT! De gillade jag verkligen, thihi. Måste tänka på miljön nu, tänkte också på tusen andra saker som jag tänkt skriva men de är som bortblåst.


Ni undrar säkert hur svenskan gick. Svett, röda ansikten, skakningar osv så kanske ni förstod hur det gick till. Fattade inte hur jag kunde vara så nervös, Mårten (svenskaläraren) är den absolut bästa läraren jag haft & så förbannat rolig så jag borde inte vart nervös men de var jag tusan. Händerna skakade & rösten svek, ändå gick det super! Har som sagt 5:e uppdraget kvar som jag ska börja med ikväll, men till 95 % har jag MVG i Svenska B. Om jag inte klantar till det ordentligt på 5:e uppdraget så ska det bli MVG. Sedan blir de en liten kort "telefonkonferans" så han ser att det verkligen är jag som har gjort uppdraget. Men fy tusan vad jag ska ha MVG i den kursen, ska ska ska haaaa! Han tyckte min jämförelse med "Liza Marklund, Göma" & Flaubert, Zola & Goethe var djupa. De gillade jag, sedan gick "texten" grymt bra också. Fick upplysningen & missade inget. Eller jo, friheterna men han tyckte nog inte var så viktiga. DE ÄR TYP VIKTIGAST! Så i "betygsamtalet" sa han att jag är väldigt djup & verkligen kan se in i texter & känslor osv. Har lättare att prata om djupa saker & mina åsikter än att printa ner dem på pappret. Mårten är som han är, talar nog för alla om jag säger att vi gillar honom grymt starkt!!


Nu har sambo åkt, hon åkte efter muntan med Anna tillbaka till Småland. Tre nätter utan något sällskap, vart ska detta sluta? Har precis fått i mig lite mat, de var absolut inget nyttigt därav rubriken. Inte sprungit eller gjort någon fysisk aktivitet på 14 dagar så imorgon ska jag ta mig i kragen & springa en runda innan lektionen. Dags att sätta igång, tjejerna har jaft 2 träningar med 7.5 km så dags för en annan att ta tag i flåset. Jag som sa att jag skulle träna stenhårt här nere men det finns verkligen ingen tid, skolan tar all tid & sedan är man så sjukt trött pga allt plugg hela tiden. Men det lönar sig tillslut, hoppas på MVG i de resterande kurserna också. Vill verkligen ha! Skolan springer ifrån mig, det gör inte träningen. Man får se det så helt enkelt, alltid enklast. Gry har printit in röda & vita celler i min hjärna så de vore bäst att gå men ska man ha konditon ska man springa. huuh, vet verkligen inte hur jag ska göra, men blir troligtsvis en löprunda behöver flåset. Denna veckan har varit sjukt onyttig, men när jag kommer hem ska jag skärpa mig riktigt ordentligt för jag vill att träningen ska ge snyggt resultat & då kan man inte äta vad man vill. De gäller att ha gränser.


Tusan, detta blev så långt & nästan inget vettigt sagt fick jag heller. Nu ska jag börja skriva om August Strindberg, Sveriges största författare genom tiderna sedan fortsätter det med min egna dialekt. Undra hur jag egentligen pratar, bonnigt har jag fått höra men vi får väl se vad jag kokar ihop till Mårten..


later.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0