Söderåkra


Efter matchen i lördags, där det blev ytterligare en förslut så vart det bara att göra sig iordning & sedan hämtade Fia upp mig. Hem till S-åkra hämtade bilen & sedan vidare till Annie´s avskedsfest som var mycket skoj med god mat, sing star osv :) Pallrade mig hemåt runt tolvslaget då jobb stod på schemat. När jag klev ur Fia´s bil kände jag en sådan stor lättnad, var sjukt skönt att komma hem & känna den friska luften. För jag är nästan 80 % säker på att det är annan luft här hemma än i Kalmar alltså. De måste de verkligen vara! Grymt skönt var de iaf.


Igår jobbade jag mellan 8.30-15 sedan förbi lägenheten en sväng & sedan hemåt till S-åkra igen. Där bestämdes det att fotboll skulle ses på, nämligen S-åkras b-lag mötte Lovers i Lovers vid fem så jag & Harry drog dit även Joel joinade oss efter ett tag. Vi åkte mest dit för att det ryktades om att Tim skulle ta upp sin årliga fotbollsdebut för de var kort om lag. Tim som var sjukt bakis var mest slapp & efter en rush var de byte som gällde. JC som var lika bakis han spelade ändå med stolthet & kaptensbindeln på armen & han lyckades även ta sig igenom en hel match. En eloge te honom :) Dock borde de tilläggas att Tim säkerligen inte rört sig på X antal år så han ska nog vara nöjd iaf ;) Sedan blev de pizza & de bestämdes att vi skulle kolla film också. Filmen vart inställd då bakispojkarna vart för slöa & egentligen vart jag rätt så glad åt de också. Mös lite med pappi & kollade sedan på serien på 4:an. Dock somnade jag efter nyheterna så missade vem mödaren var :P

Idag tog jag en välbehövlig sovmorgon då de har blivit en ganska hektisk helg. Är hemma i S-åkra nu men ska snart sätta mig på bussen inåt stan. Där blir de en liten löprunda hade jag tänkt mig & sedan jobb 16-21. Borde nog boka tvättid också så jag blir av med lite tvätt :P Blir ingen träning denna veckan för jobbar sjukt mycket & mest kvällar. På fredag blir det att kolla Flyers hemmadebut & resten av helgen är ej bokad än förutom jobb 15-20 på lördag. Ska iaf spendera dagarna hemma i S-åkra skulle jag tro :)


nu ska jag åka med mamma te Torsås så jag kmr te Kalmar ngn gång :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0