10: onde februari

det kändes som om livet gick åt rätt håll, äntligen min tur att få känna lite glädje & lycka dock vart den inte långvarig. Idag när jag skulle köra till jobbet så började bilen krångla, pappa trodde de var katalysatorn & det betyder att det skulle vara ett dunderdyrt för mig att fixa men som tur var är det nog bara en tändhatt? eller något sådant. Skulle väl gå på cirka 1000 lappen, dock är det inte helt säkert att det är de men vi hoppas på de! Om det vore de andra så skulle det kosta skjortan för mig, kanske 10000 så det är en ganska stor skillnad.
Nu när man kanske ska flytta också så behövs alla pengarna man kan få & de behövs sparas också för det är dyrt att flytta hemifrån iofs har jag ganska mycket men massa småplock som behövs!

Påtal om att flytta så har jag inte fått se stugan ännu, hoppas på bättre tur imorgon & att jag får komma dit och kolla så jag kan bestämma mig hur jag ska göra. Har bestämt mig först för att få reda på vad det är för fel med bilen & hur dyrt det blir sedan ska jag bestämma mig om de blir en flytt eller inte. Tycker jag om stugan & allt sådant så lutar det faktiskt åt en flytt & det känns väldigt bra samtidigt som jag är väldigt rädd men någon gång ska man lämna tryggheten & boet.
Det som vore skönt med en flytt är att man slipper vår knäppa katt isf, hon ränner i mina fönster och spekar ut min blomjord ur blommorna sedan springer hon på sminkbordet och snor mina topz sedan leker hon med de så när jag bruka komma hem så ligger de X antal topz lite varstanns i mitt rum. det vore väldigt skönt att slippa!

Idag har jag jobbat 8 timmar med mamma, försöker jobba så mycket som möjligt nu så pengarna kan rulla in för de behövs verkligen! Jobbar denna söndagen sedan jobbar jag 3 helger på rad, både lördag & söndag samt någon fredag också!
1:a mars börjar jag på golvet så då blir det både golv & kassa, det känns bra och jag hoppas på mycket tider :)


Innan har veckorna gått så sjukt fort men nu tycker jag att det smyger fram, tror det är för att jag längtar efter att få se stugan, bestämma mig hur jag ska göra, vill att våren ska komma och snön försvinna, fyller 20 i april osv. Mycket som jag har att längta till som sagt :)

please don´t leave


Kommentarer
Postat av: jenna

Jaaa vad roligt allt kommer bli om malin får sin lilla stuga ngn gång :P Ring imorrn när du kollat ;)

2010-02-10 @ 22:16:23
URL: http://mrsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0