day 1

då var första dagen här, har jobbat 06.00-12.00 sedan skickade jag iväg ett litet paket som innehåller en tröja.
" jag håller alltid mitt ord"
de som var med i Sälen vet vad det handlar om, så nu har jag ingen tröja mer. så ska vi åka nästa år får det bli andra tröjor ;)

tänkte jobba lite mer ikväll då jag behöver mer pengar nästa månad så jag kan spara men även leva lite.


Vart även på gymmet idag & skulle uppdatera mitt månadskort, köper en månad i taget för 250 kr pga att de inte vet om de kmr gå i konkurrs eller inte. Så sa tjejen idag att hon inte ville ge mig ngt för om två dagar så beslutas de hur deras framtid ska se ut. Kineserna köpte upp hotellet/gymmet/simhallen för en tid sedan & det har sen bara gått utför. Tror & nu bara tror jag att det var samma person som hade Fanderdun & den härvan så det ser verkligen inte så ljust ut...

Vart så jäkla besviken nu när man ÄNTLIGEN bestämt sig för att börja träna på riktigt & hårt så vi får väl se. Annars blir de mycket löpning utomhus & övningar med egen styrka osv.

tänkte jag skulle skriva mått & vikt nu sedan ska jag berätta hur jag hade tänkt gå tillväga :)

(har tagit måtten på de tjockaste ställena på kroppen)

vader: 37 cm
Lår: 64 cm
Mage/höfter: 99 cm
Under byst: 88 cm
Byst: 99 cm
Armar: 34 cm
Rumpa: 105 cm
Vikt: 78.8 kg

Jag har aldrig aldrig sett mig själv som "överviktig", jag vägde 72 i juni vid student/bal sedan gick jag upp till 75 under sommaren & då tränade jag väldigt väldigt mycket så jag tror det hade med det ar att göra. Under hösten har träningen blivit lidande & kilona har ökat. Jag har inte tänkt på det så mycket men nu känns det verkligen inte bra. Jag är varken nöjd med hur jag ser ut eller hur jag känner mig inombords nu & jag har insett att det är bara jag själv som kan göra ngt åt de.

Jag tänkte faktiskt inte ändra mina matvanor så mycket utan mer äta mindre portioner, ta bort smöret på mackan osv. Jag anser att tar jag bort kolhydraterna helt & börjar äta det igen när jag har kommit ner till min målvikt så kommer jag öka i vikt igen för kroppen inte är van vid detta. Sedan älskar jag mackar, tycker det är supergott med "lingongrova" dock ska jag försöka bli bättre på att äta knäckebröd, dricka vatten ist för juice & sedan fettsnåla pålägg som typ kalkon.

Maten idag:

Frukost: Special K med mjölk
1 glas juice
1 knäckemacka med smör & leverpastej
1 Lingongrova med smör, leverpastej & inlagd gurka

Mellanmål: 2 lingongrova med skinkost & 1 glas oboy (fikar med pappa&mamma)

Lunch: Sprödbakad fisk, ris & sås.

Mellanmål: Banan & vatten efter träningen

Middag: Potatismos & falukorv + sallad

Kvällsmat: Banan & 1 knäckemacka med ost

Svårt att "bryta" vanor med maten då jag fortfarande bor hemma & enkel svensk husmankost är enkel att laga till då vi tre (mamma,pappa & jag) jobbar mkt & syrran går i skolan mycket. Alltid enkelt då att bara göra ngt lätt sedan försöker vi äta mer gott & nyttigt på helgerna.

det jag såklart ska försöka sluta helt med är:

- läsk
- godis
- snacks
- alkohol (får bli mindre fester nu & mindre alkoholkonsumation på de jag går på)


fick ni en liten föraning om hur det ser ut i mitt lilla liv nu, får vi se om de blir ngt gym eller inte.

Veckans planering:

Måndag: Jobb, gymmet & sedan jobb igen
Tisdag: Jobb & innebandyträning
Onsdag: Jobb & syrrans halvtidskonsert
Torsdag: Jobb & sedan jobb på CG & sedan jobb igen på kvällen.
Fredag: Lite jobb, åker sedan till Växjö ( Julia Svensson )
Lördag: Spendera förmiddagen i Växjö & sedan kommunmästerskapen. Kvällen förhoppningsvis bio
Söndag: Slappardag & jobb 14-20.30 CG

Sådär, nu ska jag börja med maten.

PUSSS




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0